Dacă se aliniază astrele, dacă nu își bagă coada mercur, dacă m-oi organiza bine într-ale scrisului și învârtitului în oale, pe acest blog, vom avea în fiecare zi de luni a săptămânii un plan alimentar echilibrat și gustos. Adică vă dau câteva idei despre ce puteți cumpăra-găti-mânca în următoarele 5 zile, de luni până vineri. Weekendul e pentru improvizații și mâncat în oraș. Pentru că am simțit pe pielea mea că organizarea meselor în avans este mama timpului liber, a mâncatului sănătos, a bugetului salvat, a zenului conservat.

Pentru mine, prânzul și cina sunt cele care dau bătăi de cap și pentru ele fac tot posibilul să am în frigider, congelator și cămară ingrediente, să coc, fierb și aburesc în avans.

Azi inaugurăm o nouă categorie a blogului: #MealPlan. Pentru prima săptămâna serioasă de muncă din acest an, am gândit lucrurile așa.

Masa de prânz:

# Pui coquellet la cuptor cu broccoli opărit (ținut timp de 5-7 minute în apă fiartă) și gogoșari în saramură

# Pește la cuptor cu quinoa fiartă și salată de castraveți cu suc de lămâie, ulei de măsline, mărar și semințe de chimen

# Paste din orez integral cu ciuperci brune, rucolla și spanac la tigaie alături de o salată verde mare cu suc de lămâie și semințe crude de cânepă

Cina este întotdeauna mai rapid de preparat și mai ușor de procesat de către stomac:

Supă cremă de linte

Tartă cu dovlecei și brânză de capră

Salată cu baby spanac, sfeclă roșie și năut

La gustare am fructe, migdale și fistic crud, bastonașe de morcov.

Motivația, obiectivele, tot ce v-ați propus la început de an și așteptați să se întâmple vor trece din tabăra declarativă a lui „vreau să” în tabăra lui „am făcut”, doar cu acțiune. Luați un pix și o hârtie. Notați ce ați vrea să mâncați în următoarele zile, în legea bunului simț. Cumpărați alimentele. Spălați, porționați, gătiți în avans. O să aveți, garantat, zile mai ușoare, stomac mai fericit, frustrări mai puține, energie pe măsură.

Sursa foto: pixabay.com