Sursa foto: Pixabay

De-a lungul timpului, in cadrul sedintelor de consiliere sau la workshopurile sustinute, una dintre intrebarile foarte des primite a fost legata de juice si smoothie. Care din cele doua variante este mai buna pentru organism? Cum este mai bine sa preparam fructele si legumele?

Categoric consumul de fructe si legume este benefic, ne aduce nutrientii de care avem nevoie zilnic, ne hidrateaza si reprezinta un castig pentru stilul nostru de viata. O perioada am promovat ideea de smoothie, pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului. Acum, va spun ca vorbim doar de contextul in care trebuie consumate, caci ambele variante pot fi la fel de benefice, important este sa alegem in functie de nevoile organismului nostru.

Smoothie:

  • rezultatul unui proces in urma caruia se consuma fructele/legumele intregi
  • continut mare de fibre (care ajung in sistemul digestiv si ajuta tranzitul)
  • se absoarbe mai lent in organism iar energia se elibereaza treptat, de-a lungul zilei, fiind „un prieten de cursa lunga”
  • poate inlocui micul- dejun sau o gustare pentru ca reprezinta o masa completa
  • poate contine, pe langa fructe si legume, tot felul de nuci, alune, seminte crude, uleiuri presate la rece, pudre proteice sau diverse suplimente
  • trebuie baut in maxim 15- 30 de minute de la preparare, pentru ca altfel se pierd majoritatea nutrientilor

Juice:

  • rezultatul unui proces prin care se extrag apa si nutrientii din fructe si legume
  • nu contine fibre, ceea ce il face ideal in dietele care presupun un procent mic de fibre
  • nutrientii si antioxidantii se absorb rapid si ajung direct in sange
  • are efect hidratant asupra organismului
  • dupa consumarea unui juice apare mai rapid senzatia de foame, deoarece nivelul zaharurilor din sange creste si apoi scade brusc
  • pentru a elibera treptat in organism zaharurile din juice, este indicat sa adaugati grasimi cum sunt laptele din nuca de cocos, uleiul din nuca de cocos presat la rece sau semintele de chia (care ii confera textura dar si proteine)
  • trebuie baut in maxim 15- 30 de minute de la preparare, pentru ca altfel se pierd majoritatea nutrientilor

orange juice

Voi ce alegeti? Care sunt nevoile organismului vostru?